vrijdag 31 oktober 2014


Dag 5 alweer, de week vliegt voorbij. Gisteren kreeg ik de vraag of ik wat uitgebreider wil vertellen over bijvoorbeeld de smaak en de bereidingstijd. Dat zal ik zeker doen!
Vandaag een gerecht waar ik het minst zin in had deze week. Vooral omdat het varkenslapjes waren en we er gekookte aardappels bij zouden eten. 2 dingen die ik niet echt kan waarderen. Maar het viel uiteindelijk alles mee. De lapjes hebben wel wat bereidingstijd nodig, dus begin op tijd. Maar terwijl je lapjes staan te stoven kun je je aardappels schillen en je groente schoonmaken en alles koken.
De smaak was ik ook erg benieuwd naar, mosterd-biersaus. Nou, ik proefde geen bier (gelukkig), maar ook de mosterd kon ik niet echt ontdekken. De kinderen vonden het weer lekker vandaag, al was het vlees wat kauwerig, dat was wel minder. Na het eten zat het hele gezin met tandenstokers te prutsen. Samenvattend: bereidingstijd ongeveer een uur en qua smaak niet heel bijzonder sterk. De spruitjes smaakten mij eigenlijk het beste ;-)
Het recept kwam wederom van http://www.mijnreceptenboek.nl/


Het recept


Varkenslapjes in mosterd-biersaus


Ingrediënten

500 gram magere varkenslapjes
Zout
Peper
50 gram boter
2,5 deciliter bier
1 eetlepel mosterd
1 theelepel bruine suiker
1 eetlepel maïzena
0,5 deciliter kookroom




Bereidingswijze

Bestrooi de varkenslapjes met zout en peper.

Verhit de boter in een pan en bak het vlees hierin snel rondom bruin aan.
Voeg het bier, de mosterd en de bruine suiker toe.

Breng het aan de kook, zet de hittebron laag en laat het geheel 45 minuten zachtjes stoven tot het vlees gaar is.

Roer de maïzena met de kookroom en bind hiermee de saus. Laat alles nog eens 5 minuten zachtjes pruttelen.

Serveer het vlees en de saus met gekookte aardappelen en gesmoorde witte kool, spitskool of witlof. Wij aten er dus spruitjes bij, erg lekker.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten