woensdag 8 oktober 2014



Vandaag was het nog even de vraag of ik het recept wat ik had uitgekozen echt kon gaan maken, want de oven deed het vanmiddag ineens niet meer. Maar gelukkig heb ik een hele handige man die hem weer (tijdelijk) gemaakt heeft. Een nieuwe oven staat dus wel op het verlanglijstje!

Vandaag dus een ovenschotel, van (alweer) de website van http://kookgekwilma.wordpress.com/
Ik kreeg vandaag de nieuwsbrief binnen met een nieuw recept. Het is dat ik al iets uitgekozen had voor vandaag.....
Tijdens het eten mocht er ook iemand aan tafel een nieuw land uitkiezen voor volgende week. Dat geeft mij de gelegenheid om recepten te zoeken.
Ik ga niet vertellen welk land het wordt, jullie moeten maandagavond zelf maar kijken.

Het gerecht was weer erg lekker en zeker een aanrader.


Het recept van vandaag:



Pastaschotel met mozzarella en tomaten

Ingrediënten voor 4 personen:

400 gr pappardelle
zout en peper
een beetje boter
4 lente-uitjes
1 teentje knoflook
120 gr Gruyère
125 gr mozzarella
200 ml melk
4 eieren
200 gr cherrytomaten
½ bosje bieslook


                                                               



Kook de pappardelle volgens de aanwijzingen op de verpakking beetgaar in water met wat zout. Vet een ovenschaal in met een beetje boter. Verwarm de oven voor op 200̊C/gasstand 3.

Maak de lente-uitjes schoon en snijd ze in dunne ringen. Pel en snipper de knoflook. Rasp de Gruyère. Snijd de mozzarella in blokjes. Kluts de eieren met de melk. Breng op smaak met zout en peper. Roer er de lente-uit, de knoflook en ⅔ van beide kazen doorheen. Was de tomaten en halveer ze.

Giet de pasta af, spoel hem onder koud stromend water en doe hem in de ovenschaal. Giet het eimengsel eroverheen. Verdeel de tomaten over de pasta. Strooi de overige kaas eroverheen en bak het geheel ca. 35 minuten in de oven.



Snijd de bieslook schuin in fijne ringetjes. Neem de schotel uit de oven en laat ca. 5 minuten rusten. Strooi de bieslook over de pasta en serveer hem.



                                                             

Geen opmerkingen:

Een reactie posten