dinsdag 21 oktober 2014



Een lekker gerecht vandaag, alhoewel de feta, die niet eens echte feta was, voor mij niet had gehoeven. In eerste instantie dacht ik dat het te weinig zou zijn. Maar ik had er een turks brood bij en dat zorgde ervoor dat het toch genoeg was met 4 personen. In het recept staat: giet het kookvocht af en bewaar. Waarom is mij niet duidelijk geworden en ik heb er dus ook niets mee gedaan.
Het recept kwam van http://allrecipes.nl/

Het recept:

Garides Saganaki

Ingrediƫnten

500g ongekookte grote garnalen
3 eetlepels olijfolie
1 ui, fijngehakt
Een goed snufje vers gehakte peterselie
250ml witte wijn
1 blikje (400g) tomatenblokjes, uitgelekt
1/2 theelepel fijngehakte knoflook (optioneel)
200g fetakaas, in blokjes




Bereidingswijze

Leg de garnalen in een pan en voeg zoveel water toe dat ze onder staan. Kook 5 minuten. Giet af, vang het kookvocht op en zet apart.

Verhit 2 theelepels olie in een pan. Voeg de ui toe; bak en roer tot ze zacht zijn. Voeg de peterselie, wijn, tomaten, knoflook en resterende olijfolie toe. Laat 30 minuten zachtjes koken, af en toe roeren, tot de saus dikker is geworden.

Terwijl de saus pruttelt, moeten de garnalen koud genoeg zijn geworden om ze vast te pakken. Haal de pootjes eraf door erin te knijpen en dan eraf te trekken, laat de kop en de staart zitten.

Voeg, als de saus dikker is geworden, de garnalen toe. Breng weer zachtjes aan de kook als de saus is afgekoeld en laat 5 minuten koken. Voeg de feta toe en haal de pan van het vuur. Laat staan tot de kaas begint te smelten.


Serveer warm met plakken knapperig brood.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten