maandag 15 december 2014



De afgelopen week heb ik mijn blog een beetje verwaarloosd, maar deze week maak ik het weer helemaal goed! Er liggen alweer zeven heerlijke recepten klaar. Aileen koos voor Spanje deze week. Eigenlijk naar aanleiding van een gerecht wat we voorbij zagen komen bij 24Kitchen. Ik heb wel gelijk gezegd dat ik dat niet ga maken. Benieuwd welk gerecht dit is? Google maar eens op Arroz Negro :-)
Het eerste gerecht van deze week, chili con carne. Volgens de receptensite is het een Spaans gerecht. We laten maar even in het midden of dat echt zo is...... Ik had er in ieder geval wel weer eens zin in om chili te eten. En het smaakte prima! De Spaanse pepers die in het recept staan heb ik niet gebruikt, ik heb alleen chilipoeder gebruikt en dat was echt wel voldoende. We aten er witte rijst bij.
Het recept komt van http://www.mijnreceptenboek.nl/

Het recept

Chili con Carne

Ingrediƫnten

5 eetlepels olie
1200 gram half om half gehakt
0,5 liter runderbouillon
300 gram uien, in blokjes gesneden
1 groot blik tomatenpuree (155 gram)
6 grote tenen knoflook, geperst
3 tot 6 gedroogde spaanse pepers, fijn gesneden
500 gram tomaten (uit blik)
1 kilo rode bonen
Zout
Peper
chilipoeder





Bereidingswijze

In een koekenpan 4 eetlepels olie verhitten.
Het gehakt erbij doen en dit al roerend bakken tot het rul wordt.
Het gehakt vervolgens in een grote pan doen en de bouillon erbij gieten.
De in blokjes gesneden uien in de koekenpan in 1 eetlepel olie glazig laten worden.
De tomatenpuree erbij doen, even stoven en daarna bij het gehakt en de bouillon in de grote pan doen, met geperste knoflook en de fijngesneden pepers erbij.
De tomaten in de grote pan, en ongeveer 45 minuten zachtjes laten koken, de tomaten moeten daarbij uit elkaar vallen.
De bonen in een zeef laten uitdruipen, in de grote pan doen en even mee koken.

De Chili con carne nu met zout, peper en chilipoeder op smaak brengen (goed pikant).


Geen opmerkingen:

Een reactie posten